Vertrek naar Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Vertrek naar Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Xi'an

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

24 Juli 2016 | China, Xi'an

Uitslapen vandaag...Ruhetag!
Zitten pas om 9.30 aan het ontbijt wat dit leer bestaat uit een banaan, een maïskolf, tomaatjes en gefrituurde deegwaar. Met honing was dit laatste goed te eten. El en ik hebben ons door de maïskolf heen geworsteld. We hangen wat rond op de kamer (lees bed). El en Piet checken bij ons in, omdat er andere gasten kwamen. Tegen 12.00 ging het toch vervelen en besluiten met een grote strohoed op onze bol de sprong naar buiten te wagen. Vandaag werd er 40 C. Voorspeld. Steve adviseert langs de rivier te wandelen waar nog een briesje op te vangen was. Met deze hitte zie je ook niet veel Chinezen op straat! We wandelen gezellig 5 km langs het snel stromende water en dan geven we toch de pijp aan Maarten en stappen we in een taxi die ons afzet in de oude wijk van Tunxie. Er zijn hier veel koffiezetten met lekkere cappuccino's.
Alleen de prijs hiervan is torenhoog. Als we 's avonds uit eten gaan en er ook nog bier bij besteld wordt is dat bijna goedkoper als 4x cappuccino!
Dit keer gaan we voor de lemon juice en proberen een stukje pizza. Nam enige tijd en toen kwam het meisje zeggen dat de helft verbrand was. Pizzabakkers zijn het dus niet. Gezegde: schoenmaker blijf bij je leest. We moesten er ook wel om grinneken. We mochten de halve pizza vast opeten en ze gingen snel aan de slag voor een beter exemplaar. Daarna de bushalte opgezocht waar de buitentemperatuur niet te harden was. Taxiënd hadden blijkbaar ook niet veel te doen, want ze stopte zelfs bij de bushalte. De verleiding was te groot om niet in te stappen zodat we na een kwartiertje voor het hostel stonden. Volgend uurtje werd besteed aan deze verhalen en eindeloze acties om jullie ook nog van een foto te voorzien. Dan moest iedereen het zweet van de wandeltocht nog afspoelen, tassen pakken. Beneden werd er ondertussen voor ons gekookt. Taxi besteld en werden we uitgezwaaid met nog de laatste waarschuwingen voor onze hoestbuien (medicijnen zitten in de tas).
Zijn nu ingecheckt voor de vlucht naar Xi'an waar we om
23.50 uur landen... Op naar het Terracottaleger (nog steeds zonder fiets, die hopen we dinsdag weer te zien)

• 24 Juli 2016 - 07:27

Leny Kremers:

Lees met plezier jullie reisverslagen. Wat een hitte.

• 24 Juli 2016 - 09:21

José:

Nu ben ik toch zwaar benieuwd naar jullie "hot cold-"aandoeningen. Helpen de drankjes, zodat jullie straks weer genoeg lucht hebben om de fietstocht voort te zetten?
    Mooie foto's!

• 24 Juli 2016 - 10:18

Gerda:

Jammer van de hitte, maar ja je krijgt t nooit allemaal precies zoals je zou wensen. Volgende keer zo'n waterflesje met ventilator meenemen die ze bij blokker verkopen, helpt echt, zeker als je niet hoeft te fietsen (ha,ha). Jullie zullen t fietsen wel missen. Maar dinsdag schiet nu op.
    Stekte met de verkoudheid, zal vast wel overgaan met de Chinese wijsheid!

• 25 Juli 2016 - 17:21

Jan De Jong:

Toch jullie reisverslag over 2016 gevonden. Ik moest het vanaf het begin lezen (bij een comfortabele temperatuur van denk ik 23 gr), dus was even bezig. De tuin vd meester vd visnetten dus gevonden! Veel herkenbaar, maar de dorpjes in de bergen en de bergen zelf hebben we niet gezien. Waar ik nooit over lees is hoe het met het sanitair gesteld is, onderweg zou er toch weleens een stop op dat gebied gemaakt moeten worden. Spannend om te lezen, ga zo door, bv ik ben benieuwd of jullie de fietsen in goede staat terugvinden.