Sightseeing Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Sightseeing Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Sightseeing Chengdu

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

18 Augustus 2016 | China, Chengdu

bewolkt weer, af en toe lekker windje, wat minder warm
Na de ochtendrituelen eerst nog even afgewacht of CCTV de race van Daphne Schippers uit wilde zenden. Maar helaas voor ons was tafeltennis belangrijker.
Er stonden nog wat hoogtepunten van Chengdu op het programma: de Groene Ram tempel en Peoples Parc.
We leren deze miljoenen stad al aardig kennen, want zonder de Ipad (google map) te raadplegen, stonden we snel voor deze tempel. Deze taoistische tempel is bijzonder groot en bestaat uit vele kleine tempels met ook een theetuin.
Echter, De Groene Ram was onvindbaar. Links en rechts wordt er geprobeerd wat informatie in te winnen en dan blijkt dat de Groene Ram in een tempel staat die gerenoveerd wordt. We kruipen onder een touw door en dan staan we toch oog in oog met de Groene Ram. Tevreden dat we hem gezien hebben, lopen we het complex uit en fietsen naar Peoples Park, ook hier weer een oase van rust.
Prachtig aangelegd met rustieke paadjes en overal de mooiste bonsai in potten en schalen. Een heel bijzondere kinderattractie is hier het voeren van de mega goudvissen. Je kan hier zelfs een zuigfles aan een stok huren met een melkachtige vloeistof erin. Een kind houdt dat in het water en die goudvis zuigt er min of meer aan. Pret voor 10!!
We houden hier een theepauze met uitzicht op de lotusbloemen, waarbij we af en toe gestoord worden door de earcleaning mannen, haha
Na de thee splitsen we ons (voor het eerst in 6 weken): Piet en Roy gaan naar een archeologisch museum en El en ik gaan shoppen. Er wordt een jurk, karton en bubbeltjes plastic gescoord en ee chinees souvenier voor de kleintjes (hou je vast Maarten en Willemijn)!
Rond 18.00 wordt het tijd om op huus aan te gaan, waar ook net de mannen terug zijn van hun uitstapje en zij ook een prachtig museum hebben bewonderd.
Voor onze laatste Chinese maaltijd crossen we nog een keer door de stad en vinden uiteindelijk een geschikte tent. Favoriet eten is hier hotpot en dat is in deze stad te spicy voor ons. Wat eten we tot slot: gebakken garnalen, gefrituurde kleine stukjes kip, maar dat is vnl kraakbeen (El en ik vinden dat geen eten, maar de heren vinden dat heerlijk). Verder spinazi, gebakken rijst en kipstukjes met pinda en prei in een lekker sausje. Fietsen terug, fles wijn wordt soldaat gemaakt en zien dan toch dat Daphne Schippers zilver wint.
Morgen mogen we 14.00 uitchecken en hebben dus alle tijd. Om 21.05 vertrekt pas het vliegtuig. Als extra uitdaging gaan we proberen het vliegveld per fiets te bereiken.
Of dat is gelukt, lezen jullie over een aantal uren.

• 19 Augustus 2016 - 20:31

Lydia:

Wat leuk om te lezen allemaal , ik heb er van genoten, goede reis terug !

• 19 Augustus 2016 - 22:06

Gerda:

Ik lees dit te laat om jullie op tijd een goede reis te wensen. Maar ik denk er nu wel steeds aan dat jullie ergens in de lucht vliegen.
    Ontzettend bedankt voor jullie boeiende verslagen en foto's. Tot gauw!!