Van Gaolin naar Xiwengzhuangzhen - Reisverslag uit Xiwenggezhuang, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Van Gaolin naar Xiwengzhuangzhen - Reisverslag uit Xiwenggezhuang, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Van Gaolin naar Xiwengzhuangzhen

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

31 Juli 2014 | China, Xiwenggezhuang

Donderdag Van Gaolin naar Xiwengzhuangzhen. 58 km
Weer: zoals afgelopen dagen van 28 graden oplopend tot 38 graden
Bewolkt met een zon die er wel door wil komen, maar dat lukt niet erg. Na 13.30 komt er een vervelende wind ons plagen....
Hotel Miyun reservoir hotel. 450 Yuan. Bijzonder ontmoeting met de krekel!

Ons ochtendritme is er al behoorlijk ingesleten: 07.00 opstaan, 7.30 gemeenschappelijk ontbijt, 08.00 vertrekken.
Bij de achteringang staan de fietsen. Je weet trouwens niet wat je daarziet: het lijkt wel een vuilnisbelt. Men ruimt gewoon niets op! Terwijl als je fietst het overal zo netjes en schoon is.
De weg voert ons langs de bekende maisvelden gemengd nu met ramboetanplantages (fruit, ziet er uit als onze kastanjes). De bergen om ons heen zijn in nevelen omhuld. Ook vandaag mooie geasfalteerde wegen, die schoon worden geveegd door (meestal) vrouwen, die wat licht stijgen en weer dalen. De fruitpauze wordt gehouden bij wederom een wijkje in aanleg. Sommige huizen zijn bijna klaar, andere staan nog in de steigers. Valt op dat niemand een tuin krijgt en het wel erg dicht op elkaar gebouwd wordt, maar misschien houden de Chinezen daar ook wel van. De weg stijgt wat meer en ik kan met de grote jongens mee naar boven! Volgens de hoogtemeter van Piet was het toch 6% stijgen! Komt vast door de grote hoeveelheid mais die ik gisteravond gegeten heb! We zorgen dat onze vochtbalans op peil blijft en dalen en klimmen gezellig verder. Dan komen we langs de Drakenkloof. Wordt aangegeven als een AAAA attractie. Besluiten dit maar eens te gaan bewonderen. We kopen een kaartje (45 Yuan), zetten de fietsen aan de ketting (vertrouwen de Chinezen en laten onze bagage achterop de fiets) en lopen de kloof in. Het is een prachtige wandeling (veel trappen) zien een mooie dikke pad, een 2 soorten skinken. Lunchen met Potmie en een gratis stuk watermeloen en besluiten de kortere route terug te nemen, omdat we ook nog 25 km moeten fietsen. De wind heeft zich weer aangediend en met flinke tegenwind en af en toe een klim, hebben we er toch nog 2 uur overgedaan voordat we voor de poort van het hotel stonden.
De heren hadden zich de hele dag al verkneuteld op het hotel wat El ze voorgeschoteld heeft: eris daar namelijk een zwembad. Het is een groot terrein waar het hotel op staat en ziet er duur uit. Piet en ik gaan meestal informeren en onderhandelen over de prijs. Ook nu lukt het in plaats van 625 Yuan betalen we 450 betalen. Als je deze kamers vergelijkt met die van gisteren is het een wereld van verschil. Eindeloze administratie om in te checken en tot grote teleurstelling: zwembad is kapot en Wifi hebben ze ook niet! Het uitkijkpunt op het meer is ook niet te vinden, maar wat er wel is een grote krekel op een boomstam die op zoek is naar een vrouwtje (zie film). We horen die beesten al een week lang een oorverdovend kabaal maken in de bomen het lijkt wel,of ze mee fietsen).
Er is volgens ons in deze stad een straat met wat winkels en een paar eetgelegenheden. Er staan buiten tafeltjes en wij nemen plaats. Dit eetcafe serveert heel veel soorten vlees aan een stokje. We kozen een aantal verschillende vleessoorten op een stokje uit. El en ik gingen voor veilig: kip. De heren waagden een gokje: leek net geitenballen. Ook werd er nog een stuk van een geitepoot opgediend (zie foto). Nog even naar de supermarkt waar we, je gelooft het niet, een stok kaarten hebben gekocht. Het wordt vanavond geen redactiewerk, maar klaverjassen!! Wie had dat gedacht, haha.