Huairou - Chanping - Reisverslag uit Chanping, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Huairou - Chanping - Reisverslag uit Chanping, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Huairou - Chanping

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

02 Augustus 2014 | China, Chanping

Zaterdag 2 augustus, Huairou - Chanping, 69,8 km

Ontbijt in hotel, met lekkere geroosterde boterhammen met jam, gebakken eitjes, fruit. Heerlijk een keer. Daarna weer dapper op de fiets. We zaten al een eind op de route omdat we de dag ervoor te ver door waren gegaan. Dat scheelde weer. Al weer een prachtige route door een mooi berggebied. De weg was uitstekend. Onderweg kwamen we een plek tegen bij een rivier waar een viswedstrijd werd gehouden. Identiek als bij ons allemaal op een rij onder de paraplu. Verder kwamen we opvallend Veel racefietsers tegen, het bleek een favouriete route voor wielrenners uit Beijing, rondje van 150 km. Wij hielden onze lunchstop bij een wielrennerspunt. Met bewonderende blikken werd naar onze fietsen gekeken. De fietsen werden zelfs opgetild hoe zwaar het wel niet was. Uiteraard wilden ze weten waar we naar toe gingen. Zij konden ons mooi helpen met het chinese menu. Ezelvlees werd geadviseerd, dus jullie begrijpen dat konden Piet en Roy niet weigeren. De dames hebben zich er niet aan gewaagd en bleven bij de vertrouwde roereieren met tomaat en soort pannekoekjes. Ook lekker! Daarna kregen we nog een flinke klim voor de kiezen en als beloning een schitterende afdaling. Het eindpunt was ook nu weer onduidelijk. Het beoogde hotel werd niet gevonden, daarom weer een flink eind doorgefietst. We kwamen wel al langs de Ming Tombs. Ons bezichtigingsdoel voor morgen. Na veel vijven en zessen toch weer een hotel gevonden. Na even een lekkere pauze was het weer tijd voor de zoektocht naar een leuke eetgelegenheid. Dit keer troffen we een soort bbq-restaurant. Het ging als volgt. Eerst zoeken in het plaatjesmenuboek, om je heen kijken wat er zoal op de tafels staat, dan bestellen en even wachten. Midden in de tafel zit een gat waarin de kolendrager een bak met gloeiende houtskool doet, daarbovenop komt een rooster om het vlees te roosteren. Boven de tafel hangt een afzuigkap. Verder kregen we vier bordjes een kom met knijper om het vlees op het rooster te leggen, een schaar om het vlees te knippen (er is immers geen mes en vork). Als het houtskool niet warm genoeg meer is, komt de kolendrager weer een nieuwe bak brengen. Het rooster wordt vernieuwd zodra het zwart wordt. We hebben weer heerlijk gegeten! Heel mager rosbief, en lamsvlees, heerlijke geroosterde makreel, heerlijke salade, rijst, en courgette pannekoekjes. Kortom het was weer een topdag. Op de hotelkamer weer plannen makenvoor de volgende dag. In ieder geval een bezoek aan de Mingtombs. Wordt vervolgd dus.