Chengde - Jinshanling, 100 km - Reisverslag uit Chengde, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Chengde - Jinshanling, 100 km - Reisverslag uit Chengde, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Chengde - Jinshanling, 100 km

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

29 Juli 2014 | China, Chengde

Dinsdag, 29 juli, Chengde - Jinshanling, 100 km

De gebruikelijke tijd opstaan, 7.30 uur ontbijt met cakejes en koffie/thee, 8.15 uur op de fiets. Gelukkig zaten we niet op de 9e etage van het hotel want 's ochtends werkte de lift niet. Vroeg op de fiets, weer was lekker, niet zo heel erg heet. Chengde bleek groter dan gedacht. Door het drukke ochtendverkeer fietsten we rustig naar het zuiden. Op een gegeven ogenblik kwamen we zelfs een camper tegen van een Zwitser. Raadsel hoe deze mensen hun vakantie vieren, want tot nu toe hebben we nog geen campings gezien. Het verkeer is zoals overal , chaotisch, maar als je maar met de stroom mee fietst gaat het goed. Na goed 12 km fietsen waren we de stad uit. Ook hier weer volop bouwen aan woontorens. Uit de stad kwamen we op een rustige weg, de G101, die door een prachtig berggebied ging. Af en toe beetje klimmen, maar over het al gemeen goed te doen. Op 50 km zou er een hotel zitten, maar we hadden al besloten door te fietsen naar Jinshanling, de plek van de Chinese muur. Het hotel dacht ik te zien, maar weet het niet zeker. De eerste stop was in een dorp van niets, geen potmie te krijgen, dan maar wat crackers, raar soort brood, en een over wit uitgeslagen snicker. Vlak voor een klim hebben we gelukkig wel ergens een pot noedels kunnen eten, anders was dit klimmetje niet gelukt. Na deze klim bijna 10 km met een vaartje naar beneden door een prachtig berggebied. Inmiddels was er wel een flinke wind opgestoken. voor ons gevoel natuurlijk tegen. De laatste km's was nog flink afzien. Maar uiteindelijk dan toch Jinshanling. Het hotel waar we dachten te kunnen slapen, bleek niemand thuis. Toen moest op onze laatste krachtinspanning nog gefietst worden naar het dorpje bij de ingang van de muur. Hier werden we door een locale bewoner meegenomen naar hun woning dat een soort hotel bleek te zijn. Prachtig uitzicht op de muur. Begrijp niet hoe het werkt, maar dit huis heeft zeker 20 kamers, waar niemand in zit, wel net nieuw allemaal. Vast op de toekomst gebouwd. Voor het eerst breken we de traditie en gaan voor het douchen aan het welverdiende biertje. Achteraf was de fles een beetje te veel, want ik voelde het wel. Piet was zo slim om wat foto's te nemen van het eten wat bij de mensen op tafels stond. Dus toen wij gingen eten hoefden we alleen maar de foto te laten zien. Het werden garnaaltjes, beetje lastig uit de schil te krijgen. Heerlijke kippestukjes, groenteschotel, balletjes vlees met groente, rijst. Het was weer heerlijk. Moe en voldaan zijn we gelijk gaan slapen.

Groet,
Ella van Zaal

• 30 Juli 2014 - 17:44

Iris:

Mathijs stuurde me de link van de blog gister door, vandaag heb ik alle berichten achter elkaar gelezen. Zo leuk! Jullie kijken vast je ogen uit daar. Ik ben ook heel benieuwd naar alle foto's die erbij horen.

Geniet van de (wederom) bijzondere reis en tot gauw!

Groetjes Iris

• 30 Juli 2014 - 19:42

Gerda Van Der Roer:

Zo Ella, is het nu jouw beurt om verslag uit te brengen? Jullie maken zo heel wat mee, maar goed dat jullie al China ervaringen hebben, want je moet je toch wel steeds aanpassen aan de omstandigheden, maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Heel veel plezier op jullie verdere reis.

groetjes,
    Jan Piet en Gerda

• 04 Augustus 2014 - 20:14

Marianne:

Eindelijk eens tijd om al jullie verhalen te lezen en nog eens te lezen.....
    Hartstikke leuk en wat hebben jullie al weer veel meegemaakt.
    Ik had al eerder mailtjes gestuurd via het adres van Ella, maar ik kreeg ze even hard weer terug! De reddende engel was José, dus nu moet het lukken.
    Veel plezier verder.
    Gr. Marianne en Anton
    P.s. Laatste nieuws.. Ik heb de ring van mama gevonden.