Van Miyun naar Gubeikou - Reisverslag uit Miyun, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Van Miyun naar Gubeikou - Reisverslag uit Miyun, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Van Miyun naar Gubeikou

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

24 Juli 2014 | China, Miyun

Donderdag 24 juli, Miyun - Gubeikou,

Uitslapen is er niet bij, we gaan op tijd op om om 8 uur op de fiets te zitten. Dat lukte wederom. We zaten redelijk snel weer op de doorgaande weg en besloten toch om niet helemaal de route te volgen zoals uitgestippeld was maar een weg te nemen die naar het meer leidde en niet al te druk was. Zo gezegd, zo gedaan. Na een km of 8 kwam de afslag en zaten we op een prachtige rustige weg. Opeens hoorden we aan de overkant muziek. Natuurlijk gingen we kijken en je gelooft het niet maar 's ochtends on 9.10 stond daar een bandje (muzikant, twee zangeressen en zanger) op te treden. De plaatselijke bevolking was uitgelopen om te luisteren. Men vond ons ook een bezienswaardigheid want we werden ook op de foto gezet, net zoals wij hun ook deden. Na twee liedjes was het toch tijd om op te stappen en gingen we weer verder. Na verloop van tijd kwamen we bij de eerste heuvels tussen de 3 en 5%. Even wennen weer aan het klimmen. Al gauw zagen we toen het meer. Er stonden borden met de waarschuwingstekst "No swiming or other polution activities". Wij vonden het een merkwaardige tekst. Verder gefietst kwamen we bij de eerste stuwdam. In totaliteit waren er drie. Bij nr. 2 en 3 stond er een groot hek voor. Even leek het erop dat we er niet door mochten, maar gelukkig het hek schoof open. Bij deze dammen zaten sluizen die waarschijnlijk open werden gezet bij heel hoog water. Alleen in het gebied waar dan het water zou komen, woonden wel mensen! Hopelijk gaat dit nooit gebeuren. Het was een mooie omgeving, jammer dat het bewolkt was en beetje heiig. We blijven op deze rustige weg door fietsen. Op een gegeven moment was het tijd voor een kleine pauze. We zagen een soort speeltuin annex fitnessruimte dus daar zijn we gaan zitten. Uiteraard ook even de apparaten uitgeprobeerd. Er waren twee apparaten die goed voor je rug waren. Je moest er tegen aan gaan staan en dan gingen er twee rollen met harde punten over je rug. Goed om eens alles los te maken. We hadden onderweg brood gekocht dus dit lekker met jam opgegeten. Toen weer verder totdat we bij ons eindpunt aankwamen Gubeikou.

Via internet hadden we een hotel gevonden maar konden we niet vinden. We gingen het vragen en iemand was zo vriendelijk om ons er naar toe te brengen. Het was echter niet het resort wat we hadden gevonden. Toch maar gebleven, het was behoorlijk heet en we waren het zat. Hotel was een typisch gebouw. een ommuurd complex, leek net een soort psychiatrische inrichting met een binnenplaats en allemaal kamertjes die erop uitkwamen. Tussen de kamers van Thea en Roy en ons zat ook nog een tussenkamer met speeltafel met majong. Eenmaal gesettled gingen we achterhalen hoe we bij de Chinese muur konden komen. Het toeristenbureau sprak geen Engels. ze gebaarden een richting uit maar dat werd niets. Terug naar hotel voor eten. Daar troffen we iemand die Engels sprak. Met haar man die de weg wist en zij als tolk kregen we de weg uitgelegd. Daarna lekker gegeten en in een ontzettend stille omgeving in ons eigen verblijf nog wat buiten gezeten. Heel onwerkelijk omdat het overal een herrie is in China. Rond elven lekker naar bed

• 29 Juli 2014 - 13:16

Karen:

Haha geweldig! Hoe was het slapen in de psychiatrische inrichting? Leuk dat jyullie langs dat meer zijn gegaan en zo dat bandje hebben gezien!