Binchuan - Qina - Reisverslag uit Shangri-La, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Binchuan - Qina - Reisverslag uit Shangri-La, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Binchuan - Qina

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

30 Juli 2012 | China, Shangri-La

Om half 9 zaten we op de fiets en reden de stad uit. De stad is weer veel groter dan je denkt. We komen ook langs een hele nieuwe wijk (zeg maar stad). De wegen zijn hier al klaar en ook zie je groene aanplant. De rest is in wording.
We fietsen met een sneltreinvaartje in de nog frisse ochtend (24 grd) en komen langs dakpannenfabriekjes. Ook  zien we kleine ondernemingen die cokesblokken fabriceren ( daar kookt men op). Het is een smerig werkje, volgens ons!
Ook de huizen zijn eenvoudig, veel van leem opgetrokken met voorraadschuren.
In het dal wordt hard gewerkt, genietend van deze prachtige vallei  krijgen we een heerlijke afdaling. Je gaat snel te hard en moeten flink bijremmen,zodat je om je heen kunt blijven kijken. De laatste 13 km.  is weer veel klimmen, weinig dalen. Het wordt steeds warmer en Roy ziet tot zijn schrik 45 Gdn op zijn teller. Af en toe stoppen we om wat te drinken. Ook nu komen weer langs dakpannenfabriekjes. Nog de laatste km's door een slopende hitte en we rijden
het stoffige dorp Quina binnen.  We vinden al snel het questhouse. Het is netjes en voor 60 Y per kamer kunnen we onze ogen dicht doen.
Om 6 uur lopen we het dorp in om wederom iets te zoeken waar we kunnen eten. Het is nog steeds bloedje heet en er is weinig aantrekkelijks te vinden. Uiteindelijk kiezen we wederom voor een  locaal eettentje. We zitten in een soort garagebox, omringd door dozen en flessen. Maar in ieder geval is hier een hoge tafel met stoelen en een draaiende glazen plaat, waar het eten opgezet wordt.
We kiezen uit de groentekast en kijken wat er bij iemand anders op tafel geserveerd. We mogen zelfs proeven van de andere gast. Het is warm en Piet krijgt de vreselijk smerige ventilator aan het draaien...dat helpt.
Zetten ons gebruikelijke bakje Nescafe op de hotelkamer, maar bij het inschenken van de wijn valt om 21.00 het licht uit. Met het licht uit de Ipad schijnen we wat bij en besluiten dan maar na een half uurtje in het donker gezeten te hebben, naar bed te gaan.
Om 23.45 vliegen de Tv en de lichten aan, doen alles uit en slapen verder.
Morgen, van wege de verwachte hitte, en een klim van 11 Km, vroeg op.