Dagje Guilin - Reisverslag uit Yangshou, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Dagje Guilin - Reisverslag uit Yangshou, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Dagje Guilin

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

24 Juli 2012 | China, Yangshou

Lieve allemaal,
Onze weblog-site ligt eruit.
We hebben een aantal dagen geen verslagen kunnen plaatsen, omdat de website niet te benaderen was, vandaar nu een naar verslagen achter elkaar. Foto's kunnen we ook niet meer uploaden. mocht het lukken dan merken jullie het wel.

Dinsdag 24 juli:
Opnieuw vroegop. We wilden voor 8.00 de fietsen wegbrengen naar het station
Rond 8.00 waren we er dan ook. De fietsen werden ondertussen gefotografeerd, wat ons wel een goed gevoel gaf. Losse onderdelen moesten eraf, zoals snelbinders, sleutelhangrs en koplampen. De cheffin kwam op tijd binnen, wierp een blik op haar buro, de spullen die al op de band stonden moesten er af. Personeel werd bij elkaar geroepen en iedeeen ging in gelid staan om te luisteren wat er verteld werd. Duurde zeker een kwartier. Snel werd daarna alles afgehandeld en onze fietsen meegenomen. Zonder de vertrouwde karretjes terug naar het hotel en toen naar her reisburo voor verdere zaken. Vliegtickets waren alleen nog beschikbaar voor de vlucht van 22.50. Er was wat gedoe over de namen van Ella en mij, want 2x dezelfde familienaam snapten het Chinese systeem niet
Toen nog de excursie voor de volgende dag geregeld ( de rijstterassen van Longhshen). Minibus voor een hele dag met de afspraak dat ze ons af zouden zetten op het  vliegveld.
We waren nog net op tijd (09.30)voor het ontbijt in het hotel: Chinees ontbijt (daar mis je niets aan). Dus alles binnen anderhalfuur geregeld.
Daarna lopend de stad in. Eerst nog even koffie bij de KFC. Lopend door naar de Pagodes van de zon en de maan. Vele trappen op, maar wel mooie uitzichten  en ook de versiering binnen was mooi, howel we niet veel van de betekenissen van de afbeeldingen begrijpen. Met een tunnel die onder het water liep, kwam je in de Pagode van de Zon: helemaal van brons met opnieuw veel trappen (er was wel een lift, maar er waren wederom veel chinezen, dat lopen sneller ging)
Helemaal bovenin was er een groot Boeddahbeeld, waar de chinezen voor knielden en offerden. Lunchen en dan de volgende atrractie:de Elephant Cave: een grote rots in de vorm van een drinkende olifant in de rivier. Kon er  geen olifant in herkennen. Drukte van belang met vele groepen Chinezen met schetterende gidsen met microfoon. Je wordt er aardig mesjokke van. Nog een klein museum bezocht en een grot met een  bijzondere oude Boeddah. Daar hebben El en ik 3 wierookstokken gekocht  en geofferd aan Boeddah.
We hadden trek in koffie, nergens te vinden, dus terug naar het hotel en voor een rustpauze, maar in onze reisgids lazen we over een show in het Liang theater. Dus snel weer in de taxi. Achter het Liang theater zagen we een heel ander Guilin, mooi voetgangersgebied, modern. Leuke cafeetjes en restaurant. Het moest een snelle hap worden. We kozen voor een restaurant waar ze loempiaatjes .Rond 7.45 plofte we in de theaterstoelen.
De show was matig, veel acrobatiek (zelfs paaldansen) en  bijna geen folklore dat dachten we).
Als sluitstuk kwam er een grote ijzeren kooi op het podium waar een motor inreed die alsmaar rondjes reed, horizontaal en verticaal. De kooi werd langzaam aan gevuld met 5 motoren. Megaspectakel en ijzingwekkend.
Show was ten einde. Acteurs stonden nog op het podium en de helft van de zaal liep al leeg. In de foyer stonden enkele danseressen (opgedirkte mannen) en kon je met ze op de foto. Ook daar houden de Chinezen van.
Nog even koffie drinken en een biertje op een nat geregend terrasje en dan weer een taxi zoeken en terug naar het hotel. Nog een wijntje op de slaapkamer, foto's downladen en bekijken en naar bed.