Door hectisch china - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Door hectisch china - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Door hectisch china

Door: pretinchina

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

17 Juli 2012 | Nederland, Gouda

We zijn weer twee dagen verder. Waarvan een dag door prachtige landschap. Prachtige groene bamboebossen, leek wel oerwoud. Heuvel op heuvel af, het was behoorlijk zweten. Bij stilstaan verschenen er plasjes rond de fiets van Roy.
We kwamen nu tabaksvelden tegen die op een heel andere manier werden gedroogd. Platgelegd tussen bamboevlechtwerk. Dus niet ophangen in schuren waar de wind door heen kan.
We kwamen langs een enorme begraafplaats die in een piramidevorm was opgebouwd. Bovenop had je een prachtig uitzicht op het karstgebergte in de verte.
Rond vier uur kwamen we in Huaji, een vreselijke drukke stad. Veel verkeer weer en allerlei winkels met herriemuziek en reclames. Wel was er een leuke boulevard langs de Li-rivier waar je weer karstgebergte zag.
We hebben heerlijk gegeten, in een soort wokrestaurant. Je kreeg een soort soeppan, verdeeld in twee vakken. Een voor spicey eten en een wat flauwer bouillon. Daar ging dus al het vlees, champignons, tauge en andere dingen in die we hadden gekozen. Alleen dit kiezen had weer voeten in de aarde. We werden uiteindelijk geholpen door een chinese en japanse tolk omdat we in het restaurant bij alle tafeltjes keken wat we zouden willen hebben.
Het was hilarisch, maar wel weer lekker.
Vandaag was een vreselijke fietstocht.
Niks aan, heel veel verkeer, bijbehorend geclaxoneer, herrie, heel veel stof, slecht wegdek. We willen niet weten wat we allemaal hebben ingeademd. We kwamen langs grote marmer afgravingen met bijbehorende fabrieken. Alles weer heel groot.
Ook kwamen we naast de gebruikelijke fruitverkopers dit keer meisjes in klederdracht tegen die grote messen en kruisbogen en god mag weten wat er nog meer in die tassen zat verkochten.
Ons eindpunt was Zhongian, een iets rustiger stad, maar toch nog groot.
We hebben net wat rondgewandeld. Wel leuk om te zien hoe bedrijfig iedereen is. In kleine hokjes zit de een iets te verkopen, een ander is aan het lassen, weer een ander zit onduidelijke kraaltjes op een speld te doen. Of zijn geheimzinnig met wierook bezig, waar geld aan te pas komt. Het is soms jammer dat je dan niet eens even kan vragen wat ze nu aan het doen zijn.
We zijn trouwens al anderhalve week geen europeaan tegengekomen. Dat merk je ook want iedereen kijkt je aan.
Het begint te plenzen nu dus we gaan maar eens proberen een droog onderkomen te zoeken.

Foto's plaatsen doen we weer over een paar dagen. We zitten nu in een soort electrozaak, waarvan we dachten dat het een internetwinkel was. Mogen geheel gratis gebruik maken van supersnel internet. Toch wel aardig van die Chinezen :-)

Zaijian (tsjetsien uitgesproken, tot ziens)

• 17 Juli 2012 - 10:52

Karen:

Nihao ;)! Inderdaad jammer dat je niet met mensen kan praten en soms alleen maar kan raden wat er gebeurt of wat ze aan het doen zijn! En hoe vaak zijn jullie al op de foto geweest met de chinezen? Misschien moeten jullie ook van die mondkapjes gaan dragen dan als jullie door de steden fietsen :P! Fietze nog en zaijian!

• 17 Juli 2012 - 12:41

Frederike:

Hee Kanjers!

Blijf het steeds weer knap vinden. Bikkeltjes zijn jullie echt, ik moet er niet aan denken om door die hitte te fietsen. Het bewonderen van alle mensen en hun 'rare' bezigheden lijkt me dan wel weer leuk. Ik werk nog 2 uurtjes en ga dan ook mijn tas inpakken.

Hopelijk maak ik komende weken net zulke bijzondere dingen mee als jullie :)!

Zal proberen om jullie verhalen ook in Indonesië te lezen.

Lief en een hele dikke kus van mij.

• 18 Juli 2012 - 11:31

Mathijs:

Wow, hele mooie verhalen hoor! Ik denk dat jullie al fietsend veel meer zien van China dan ik vorig jaar terwijl ik een veel grotere afstand heb afgelegd. Het is jammer dat de taal barrière zo groot is. Gelukkig hebben jullie elkaar!

• 18 Juli 2012 - 14:31

Iris:

Heel leuk om jullie te kunnen volgen op deze bijzondere reis! Hartelijke groeten uit die andere wereld hier op de rand van het Haagse Bos waar het zeer zeker niet heet ;-)maar wel droog is. Lekker fietsweertje, eigenlijk...
    Genietze verder

• 19 Juli 2012 - 06:42

Marianne En Anton:

Kom je berichten tegen zonder naam dan zijn ze van mij!!!
    Wellicht komen ze dan niet eens aan.
    Maar.. ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen. Wat een wereld daar.
    Jullie teveel zon; wij zeker teveel regen. En trappen maar weer.

• 19 Juli 2012 - 08:45

Marion:

Hey,
    Lijkt me heel apart om helemaal geen Europeanen tegen te komen en ook niet even snel te kunnen communiceren met iemand. Geen wonder dat ze jullie bekijken, jullie zijn ook niet te missen met die volbepakte fietsen haha.
    Maar wat een bijzondere reis! Geniet!

• 19 Juli 2012 - 09:09

Bart En Annemieke:

Weer een leuk verslag om te lezen! We zijn benieuwd naar jullie foto's..