Sightseeing in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Sightseeing in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Shanghai

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

10 Juli 2016 | China, Sjanghai

Zondag 10 juli, Sightseeing in Shanghai

UIt alle bezienswaardigheden die er te zien zijn in Shanghai is onze keus gevallen op het Shanghaimuseum, de wijk French Concession en als tijd overblijft de oude Chinese wijk. (Vreemd om een wijk in China zo te noemen). We hadden gelezen dat de entree van het museum gratis was en dat er max 8000 mensen per dag naar binnen mogen. Nu er stond een mega rij toen wij daar om 10.00 uur aan kwamen lopen. Ons hotel staat trouwens midden in het centrum, wel makkelijk blijkt nu. Dus bezoek aan museum werd geskipt. Dan maar door wandelen naar de wijk French Concession. Dit is de wijk waar op 23 juli 1921 in het geheim 13 jonge intellectuelen de Chinese Communistische Partij hebben opgericht. In het voormalige huis was nu een museum ingericht over de geschiedenis van de CCP. De westerling werd hier toch iets anders neergezet dan wij naar onszelf kijken, meer als de kwade genius. Aangezien het erg veel foto's waren van de oprichtingstijd zijn we er vlot doorheen gelopen. Maar toch leuk om te zien hoe ouders hun kinderen de geschiedenis uitleggen. Vanuit deze wijk ging de wandeling door naar de oude stad van Shanghai, de zgn Chinese wijk. Hier werd het weer lekker druk met chinezen. Extra handicap het ging regenen, dus de parapluutjes gingen uit, wat lastig is omdat je dan helemaal bijna niemand voorbij kan lopen. Deze wijk bestaat uit de typisxhe chinese huizen, wel twee verdiepingen hoog. Er is een mooi park, de Yutuin met een oud theehuis. Voor dit theehuis ligt een zigzagbrug, omdat chinezen geloven dat geesten en demonen alleen rechtuit kunnen lopen, werd het theehuis veilig achter deze brug gemaakt. De tuin heeft een romantische architectuur met leuke bruggetjes en veel bonsaibomen. Er stond ook nog een tempel.
In deze wijk hebben we onze eerste chinese lunch genuttigd, eend, vleesreepjes, een of ander groentegerecht en kleine loempia's met thee. Was weer lekker.
Daarna de metro uitgeprobeerd, was even zoeken, maar toch gelukt.
's Avonds zijn we op zoek gegaan naar de "foodstreet". Hier zouden allerlei restaurants zijn en stalletjes waar je heerlijk kon eten. Dit bleek toch een beetje anders dan gedacht. Uiteindelijk belandden we in een hot pot restaurant. Iedere tafel krijgt een grote bak met naar keuze een bouillon of spicey bouillon. Hier gooi je de vleeslapjes, groente of vis in en dan smikkelen. We hadden een uiterst behulpzaam meisje die ons hielp met de keuzes te maken. Ook hier is de tijd niet stil blijven staan. Waar we de andere jaren een plaatjesboek voor onze ogen kregen, was het nu een iPad met de afbeeldingen ;-)
Daarna in de hotelkamer nog eens goed de route bestudeerd voor de eerste fietsdag. Want als het niet al te hard regent gaan we morgen toch op pad.

• 11 Juli 2016 - 17:57

Gerda:

Nu maar hopen op droog weer, en dan gaan met die banaan!!
    Want daar komen jullie toch voor.
    Veel veilig fietsplezier!!!

• 11 Juli 2016 - 19:29

Leny Kremers Moons:

Erg leuk om jullie ervaringen te kunnen meemaken. Morgen de schouders eronder en hup op de fiets. Veel succes. Blijf jullie volgen, misschien wel jaloers

• 11 Juli 2016 - 20:46

Clairy:

Leuk weer om jullie reisverslagen te lezen. Inmiddels alweer 5.Morgen op de pedalen. Heel veel plezier of beter misschien heel veel PRET en geniet van dit land met zijn eigen-aardigheden.

• 11 Juli 2016 - 22:51

Anny:

Een mooie tijd in China weer! Volgen jullie

• 11 Juli 2016 - 23:17

Will:

Superleuk jullie wederwaardigheden te lezen! Hoop dat jullie op de fiets kunnen zonder regen. Tom dumoulin heeft per slot een Tour de France etappe gewonnen in de stromende regen, jullie ollanders kunnen dat dus ook, peddelen in de regen! Good Luck PRET!

• 12 Juli 2016 - 22:15

Margriet:

Wat hebben jullie al veel beleefd, en dan moet het fietsen nog beginnen!
    En wat een toeval: dat andere Nederlandse gezelschapje ken ik, Dorien is een goed vriendinnetje van Marieke, mijn dochter...
    Fijne fietsdagen samen met hopelijk een beetje droog weer!