Het loopt altijd anders - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Het loopt altijd anders - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Het loopt altijd anders

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

07 Juli 2016 | Nederland, Gouda

Eindelijk was de dag er, waar we al weken naar uitkeken. 's Ochtends vroeg op, 5.00 uur. We kregen we al snel bericht dat het vliegtuig vertraagd was met anderhalf uur. Geen nood hadden we meer tijd op het vliegveld om de fietsen vliegklaar te maken. Jeroen bracht ons weg. Het was best druk op de weg, maar de reis verliep verder goed. Rond kwart voor negen op vliegveld. in Dusseldorf. Thea en Roy waren er al en al druk bezig met inpakken van de fiets. Dus nu was het team PRET weer compleet. Het bleek dat het vliegtuig verder vertraagd was. Eerst maar de fietsen in orde maken en daar stonden we toen voor de incheckbalie. Thuis hadden we al ingecheckt. De labels die vervolgens uit de printer kwam vertelden ons dat we naar Abu Dhabi gingen en vervolgens naar Seoel. Hier ging dus iets fout. Na een heel gedoe bleek dat de overstap naar Shanghai niet meer mogelijk was. Beste optie overstappen naar Seoul. Het computersysteem was dus al helemaal goed ingesteld. Hoe is dat mogelijk vroegen wij ons af. Overstap was krap een uur. Moest gaan lukken volgens Etihad-mevrouw. Eenmaal in het vliegtuig duurde het nog een hele tijd voordat we weggingen. Jullie begrijpen dat bij aankomst in Abu Dhabi de overstap niet meer mogelijk was. Dit gold voor bijna iedereen in het vliegtuig. In de aankomstzone stonden een heleboel Etihad medewerkers met bordjes waarop de bestemmingen stonden waar mensen naar toe moesten. Men had al volgende boardingpasses uitgeprint en dirigeerde zo snel mogelijk iedereen naar de juiste gate of naar de transferbalie wanneer de vlucht al weg was. Voor ons had men bedacht dat we de volgende ochtend vroeg een vlucht kregen naar Chengdu en dan naar Shanghai. Op het vliegveld kregen we een hotel aangeboden. Maar gezien onze ervaringen met vliegvelden in China bij binnenlandse vluchten vonden we dit geen goed voorstel (voor wie dit vergeten is, lees ons verslag van de laatste dag van de vorige reis ;-) ). De Etihadmedewerker was superklantvriendelijk. Hij ging niet in discussie . Vroeg wat wij dan wilden en voerde dit uit. Dus wij kregen een goed hotel, het Royal Rose hotel, in het centrum van Abu Dhabi en een vlucht rechtstreeks naar Shanghai. (Er gaat slechts 1 vlucht per dag).

Verder werden we met een chauffeur naar het Royal Rose hotel gebracht (half uur rijden) en kregen we alle maaltijden erbij. Het hotel bleek een super de luxe 5 sterren hotel te zijn. Inmiddels was het plaatselijke tijd 12.00 uur 's nachts. Toch kregen we nog een diner aangeboden, zagen we de laatste tien minuten van de voetbalwedstrijd Frankrijk-Duitsland. Zo rond 2.00 lagen we in een super kingsize bed en vielen we als een blok in slaap. Zo zie je maar, we waren geheel onverwachts in Abu Dhabi gekomen en kunnen er morgen nog een mooi dagje van maken met een bezoekje aan de mooie moskee.

• 09 Juli 2016 - 11:05

Janeke:

Een avontuurlijk begin van weer een mooie reis! Nog even en jullie kunnen de fietsen op! Zet 'm op!
    Grts, Janeke & co

• 09 Juli 2016 - 12:11

Wouter:

Mooi verhaal, goed dat jullie ervaren reizigers zijn. Groet uit Jesolo, italie.

• 09 Juli 2016 - 13:25

Will:

Zeer verrassende start dus! Maar zo zie je, elk nadeel hep ook ze voordeel!!!!

• 09 Juli 2016 - 16:44

Marieke:

Ik hoop dat jullie een leuke en mooie vakantie hebben.