Blijven een dag in Badelin - Reisverslag uit Badaling, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Blijven een dag in Badelin - Reisverslag uit Badaling, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Blijven een dag in Badelin

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

04 Augustus 2014 | China, Badaling

Maandag 4 augustus. Blijven een dag in Badelin
Slapen nog een nacht bij de locals
Weer: regenachtige dag

Slapen uit, vouwen onze wasjes op en mijn fiets toonde gisteren wat kuren, zodat die ook een controle/smeerbeurt heeft gekregen.
Tegen 10.00 wandelen we het authentieke dorp uit. Dit bewoners van dit dorp zijn onlangs vertrokken en verplaatst naar een nieuw gedeelte. Op een paar panden, waaronder het pand van de familie waar wij slapen na, staat alles leeg. Het geeft een onwerkelijk gevoel. de vrouw des huizes spreekt een heel klein beetje Engels en wij kunnen onze vragen in haar mobiel typen wat vertaald wordt in het Chinees. We weten nu dat een projectontwikkelaar dit dorp heeft opgekocht en binnen 2 jaar moeten er restaurantjes, shops ed in komen.
Na 1,5 km wandelen staan we voor het loket van de Grote Muur en kopen een kaartje (45 Yuan). Het is een grote mierennest van Chinezen met links en rechts wat Europeanen/amerikanen. Het begint te regenen en in mum van tijd lopen er overal mensen met blauwe/ gele/ paarse plastic jasjes. Als je naar boven kijkt zie je een lange stoet van mensen naar boven sjouwen. De weg loopt ontzettend stijl naar boven en langzaam halen we de top van de grote muur. Jammer, dat het regent...maar je kan niet alles hebben. We hebben de noord en zuidroute gelopen...met een potmie pauze, was dat 6 uur lopen!!! En heeft Roy zijn koffie verdiend (die is hier heel erg duur.... Voor 20 euro kan je met z'n vieren twee keer koffie drinken, maar ook heerlijk eten).
Vooral Piet was een geliefd en veel gevraagd fotomodel. Maar ook wij komen straks in menig digitaal fotoalbum. Het is een leuk volk, die Chinezen.
Zoeken nog in talloze winkeltjes naar een fles wijn (moeten toch de verjaardag van Willemijn vieren), maar helaas...alleen bier!
Gaan eten bij een andere lokale familie (die zijn al 5 stappen verder dan waar wij slapen) en eten kippen sweet en sour, gebakken rijstkoeken, broccoli, boontjes met spek en ijsbergsla). Wijn was hier ook niet, maar wat wordt er na een kwartier gebracht....de zoon des huizes is ergens een fles wijn wezen kopen, konden we toch proosten op Willemijn en op de Grote Muur.
Drinken dan nog even Nescafe en doen het achterstallige redactiewerk.
Morgen weer op de fiets!

• 06 Augustus 2014 - 12:17

José:

Het is toch bijna niet te geloven, dat je je eigen huis wordt uitgezet omdat iemand genoeg geld heeft. Naar systeem. Er zijn natuurlijk al heel wat foto's gemaakt. Ben benieuwd hoor. Op naar de volgende dag en wij naar het volgend reisverslag.

Gr,
    José