Van Bejing naar Miyun - Reisverslag uit Peking, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Van Bejing naar Miyun - Reisverslag uit Peking, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Van Bejing naar Miyun

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

23 Juli 2014 | China, Peking

Woensdag 23 juli. Fietsen van Beiing naar Miyun 83 km
Hotel Green tree Inn. Kosten 299 RMB per kamer

Opnieuw vroeg uit de veren. Ontbijten zoals al dagen met de bekende thee en Nescafe en een volkoren biscuitje. Zadelen onze fietsen voor de eerste keer op. Installer mijn Gps en krijg wat aanwijzingen van El, want veel snap ik er nog niet van! De geprinte route(zelf gemaakt door Ella) klopt geweldig en fris en fruitig fietsen we Beijing vlekkeloos uit. Er zijn grote brede straten met vaak daarnaast een fietspad? Bij kruisingen moet je met de flow mee. Het is niet zo druk op de kruispunten als in Kunming twee jaar geleden.Veel bromfietsers zijn allemaal elektrisch, zodat uitlaatgassen en herrie ook meevalt. Na 20 km hebben we Beijing wel achter ons gelaten. Er volgt een wat landelijk fietspad langs een kanaal. Dan gaat de weg over in de G 101, wat een snelweg is. Het is te doen, maar veel plezier geeft het ons niet. We lunchen op een typisch plaatsje. Er staat een verlaten parasol, paar stoeltjes. Er lifgt een mobiel op tafel en een schaal met iets van noten. Verder is er niemand te zien. We ploffen neer en halen ons brood met potje jam voor de dag. Er komt een jongen aan en we proberen duidelijk te maken of we hier wel mogen zitten. Hij vindt het prima. Achter de parasol is een huisje. Even later komt ie met thee aanzetten en een paar vieze bekers. Mogen we niet afslaan...eindelijk krijgen we eens thee.(Bij de vorige chinareis was er overal gratis thee...in dit gebied is het geen gewoonte..dus wij blij). Ook krijgen we nog 4 zachte eieren, die ook wel smaken. Als dank geven wij hem onze laatste banaan en trosje druiven. Vrolijk stappen we op voor de laatste 30 km's
De omgeving is niet echt boeiend. We trappen flink door en rond 15.00 zijn we in Miyun. We slaan, achteraf, net een straat te vroeg naar links, waardoor het zoeken wordt naar hotel Green tree. We vragen het aan een politiepost, wordt uitvoerig uitgelegd, maar roch slagen we er niet in om het te vinden. Dan gaat Piet het nog eens vragen en het wordt nogmaals getekend op een papiertje. Net als we besluiten een ander hotel te zoeken, vinden we de juiste straat. Checken in, fietsen mogen in de vergaderkamer. De bagage wordt in een grote rijdende wasmand gegooid en sjezen met de lift naar de 5e verdieping. Wisselen nog van kamer, want iemand had toch weer op de toilet zitten roken en El en ik vinden tabakslucht smerig.
Gaan eten in een lokale tent en dat hebben we geweten. Er zat een groep mannen in blote basten, met een krat bier naast een stoel en een doos met sterke drank aan de andere kant. Er werd ontzettend gezopen, geschreeuwd, en gegeten. Zelf hebben we niet veel tegen elkaar gezegd maar alleen maar zitten kijken.
Omdat meestal de porties eten niet zo groot snel hadden we nu 7 schotels besteld. We schaamden ons dood, want er was zoveel eten dat je er wel een week van kon eten. We aten onder andere: kleine gehaktballetjes, kip in zoet en zuur, spareribs, rijst, vleesreepjes, gebakken veldsla. Dit alles voor 256 rmb, inclusief 4 bier!
Lopen naar de Green tree, drinken nog een biertje en gaan naar bed. Morgen naar Gubikou (grote muur)