Dali - Binchuan - Reisverslag uit Shangri-La, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Dali - Binchuan - Reisverslag uit Shangri-La, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Dali - Binchuan

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

29 Juli 2012 | China, Shangri-La

We starten, na een ontbijt van Yoghurt en pancakes, om 9.00 uur.
Het Erhai meer laten we links liggen, we zien het nog wel een tijdje schitteren in de ochtendzon.
We fietsen door het nieuwe Dali en zien weer de bekende grote gebouwen, mega hoge flats in aanbouw. Ook de bekende vervoermiddelen  ( oude fietsjes, overbeladen fietskarretjes, brommers met 4 personen etc)wringen zich tussen  het verkeer door, ook wij doen dat.
We komen op een weg,,licht stijgend maar vol blubber, gaten en los liggend grind met langszij komend vrachtverkeer met zwarte roetwolken.
Daarna passeren we een in aanbouw zijnde snelweg en roetsjen dan naar beneden.
Daarna gaat het opnieuw bergafwaarts en komen door een prachtige vallei met zo ver als je kunt kijken druivenstokken. De druiven zijn allemaal voorzien van een plastic zakken.Daar waar mesen bezig zijnngeweest de druiven te verpakken, zie je enorme bergen plastic liggen: de nalatenschap van een geoogste druiventros.
Ook wordt hier veel tabak verbouwd en de oogst hiervan komt op gang.
Wat verder zien granaatappels verpakt in plastic, aan bomen hangen. Terwijl we staan te kijken worden we uitgenodigd om op het landje een blik te werpen. Er wordt er een geplukt en doorgesneden. Donkerpaars roodachtig zijn ze en lekker.  Nog wat dalen en dan fietsen we een warm Binchuan binnen. Zien een hotel op afstand liggen.
Daarna straat in, straat uit, vermoeidend want het was nog steeds behoorlijk warm. Het gezochte restaurant konden we niet vinden en toen maar in een lokaal eettent. Uit een gekoelde vitrinekast konden we kiezen wat we wilden eten. Dit keer: rundvleesblokjes, paddenstoelen, soort kleine tuinboontjes, komkommer, aardappelen en rijst. Zoals altijd staat het razendsnel op tafel.
Smaakte allemaal lekker.
Buiten gekomen, werd er op aandringen  een plaatselijke taxi gecharterd: soort bromfiets met een laadbakje er aanvast, die ons super snel naar het hotel bracht