Met de taxi naar Dali - Reisverslag uit Yangshou, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu Met de taxi naar Dali - Reisverslag uit Yangshou, China van Piet, Roy, Thea en Ella - WaarBenJij.nu

Met de taxi naar Dali

Blijf op de hoogte en volg Piet, Roy, Thea en Ella

27 Juli 2012 | China, Yangshou

Gaan met de fiets naar de overkant waar we afgesproken hebben. Het miezert. Iedereen zit onder een grote poncho en probeert zich door het drukke verkeer te begeven. Heb de hulp van Piet nodig om aan de overkant te komen.
De minibus komt er aan, maar voordat ze door hebben dat de achterbank eruit moet, zijn we 10 minuten verder. Bank wordt eruit gesloopt en met passen en meten staan de fietsen er in. We vertrekken. De baas rijdt in een witte auto voorop en bij een tolweg moet de chauffeur het zelf uitzoeken ( dat denken we).
Werken onze dagboeken bij in de auto en zien niet zoveel van de omgeving.
Het werken met een Ipad op je schoot in de auto gaat prima.
Halverwege is er een plaspauze en gaan rap verder. Het wordt wat bergachtiger en gaan door een lange tunnel. Dorpjes liggen vrspreid in de heuvels, zijn wit gepleisterd met tekeningen van paddenstoelen, dinosaurussen en chinese letters. Rond 14.00 uur zijn we in Dali en werd rond 14.30 afgeleverd ( er reed een taxi voor om de chauffeur naar Jim Tibetans hotel te brengen). E bleek maar 1 kamer te zijn en Ella en piet werden naar een guesthouse in het dorp gestuurd. Wij gingen uiteindelijk bij de buren, want ook voor ons was er uiteindelijk ook geen plek en werden naar de buurman verwezen: Sam's hotel. Prima plek met Wifi en voor 120 Y. Wij besluiten niet meer te verkassen naar Jim's hotel. Proberen ella n piet ook hier heen te krijgen wat enige problemen geeft. Zij wisten niet waarvoor zij terugmoesten komen en moesten toen opnieuw terug voor de spullen. Vonden het uiteindelijk toch gezelliger bij elkaar te zitten. Gauw soep voor ze gezet want El zat er een beetje doorheen (de hongerklap). Rond  16.30 het stadje ingelopen.Het is er druk (niet anders verwacht), alle huizen zijn toeristenwinkeltjes, km's lang. Mooie tempels in de stad en veel minority's die er rondlopen. Mensen zien hier er wel anders uit: meer Tibetaanse gezichten.
Lopen tot 19.00 rond en ploffen dan op een terrasje voor een biertje en een sapje.Zoeken  naar Jim's cafe, waar we een lekker Tibetaans buffet bestellen. Het komt nogal in etappes en omdat we niet precies wisten wat er allemaal kwam, hadden we op het eind veel te veel eten. Maar het was lekker klaar gemaakt, vooral de beefsalade van Yakvlees.

• 06 Augustus 2012 - 09:15

Karen:

Hoi ouwe fietsfanaten! Klinkt weer goed dit verhaal, hoe is het weer nu? Al iets beter? Geniet maar goed van de laatste twee weken!!! en tot snel xxx